Afvallen? Vermijd deze 3 veelgemaakte fouten

Als u heeft besloten om naar de sportschool te gaan om van de overtollige kilo’s af te komen, is dit natuurlijk erg goed.

Waar veel mensen echter de fout in gaan, is dat zij zonder enige kennis van zaken op eigen houtje naar de sportschool gaan en iedere beweging als een stap in de goede richting zien. De meeste oefeningen die u in het fitnesscentrum kunt doen zijn inderdaad een stap in de juiste richting, maar er zijn ook dingen die u beter kunt vermijden als u snel af wilt vallen.

Wilt u zo snel mogelijk van uw overtollige vet af komen en bent u benieuwd welke fouten u in dit geval beter kunt vermijden? Lees dan in dit artikel wat de drie meest gemaakte fouten bij het afvallen zijn en voorkom dat u deze fouten maakt.

#1: alleen maar cardio-oefeningen doen

Cardio-oefeningen zijn oefeningen die u voor langere tijd achter elkaar doet om resultaat te boeken. Denk hierbij aan een half uur fietsen, een uur wandelen, een half uur hardlopen of een half uur zwoegen op de crosstrainer.

De oefeningen zijn zeker effectief, maar helaas niet als u geen andere oefeningen doet bij afvallen met fitness. Combineert u de cardio-oefeningen niet met krachtoefeningen, dan valt u nauwelijks of zelfs helemaal niet af.

#2: iedere keer dezelfde work-out doen

Als u eenmaal een paar keer dezelfde training heeft gedaan, is het vaak verleidelijk om de training steeds weer te herhalen. U weet namelijk wat u moet doen, u weet waar u aan toe bent en het is gewoon lekker gemakkelijk om steeds hetzelfde te doen.

Wilt u echt afvallen, dan is het belangrijk om uw lichaam uit te blijven dagen. Doe daarom niet steeds hetzelfde, maar verzin regelmatig iets nieuws. 

fout #3: niet genoeg eten na het sporten

Na het sporten heeft uw lichaam energie nodig. Dit betekent dat u flink moet eten als u uit de sportschool terugkomt en niet dat u uzelf uit moet hongeren.

Overigens is het wel belangrijk dat u gezonde voedingsmiddelen eet, want anders gaat u voor niets naar de sportschool voor afvallen met fitness. Een goed voedingsschema kan hierbij helpen.

Welkom! Onze website maakt gebruik van cookies

Leuk dat je onze website komt bezoeken. Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website? Klik dan op "optimaal werkende website". Wil je bepaalde cookies in- of uitschakelen klik dan op "cookies instellen"

Privacy beleid | .
Cookies instellen